Marc de Bel lanceert kledinglijn

de_buskerbrigadeC&A heeft een eigen kledinglijn rondom de Boeboeks van Marc de Bel gelanceerd. Ter ondersteuning van de actie deelt de winkelketen deze weken 60.000 exemplaren van De buskerbrigade uit in Vlaamse en Waalse basisscholen.

100% biologisch
De kledinglijn van Marc de Bel is honderd procent biologisch. Sinds vorig jaar biedt C&A producten aan uit biokatoen. Om de milieufilosofie zocht de keten een boegbeeld. Die vond ze in Marc de Bel. De jeugdauteur bracht regelmatig de zorg voor de natuur onder de aandacht van zijn lezers. Zo leren de lezers van De buskerbrigade, deel 3 uit de Pit & Puf-reeks, spelenderwijs hoe zij een steentje kunnen bijdragen aan het milieu.

Buskerbrigade
De Boeboeks-kledinglijn is sinds begin deze maand beschikbaar voor jongens en meisjes in de maten 116 tot en met 164 in alle Belgische filialen van de winkelketen. De lancering wordt gevierd door het uitdelen van De buskerbrigade onder de doelgroep. De Bel deed dat gisteren zelf op de Vrije Basisschool in Grimbergen. “Ik hoop dat kinderen zich vragen gaan stellen over welke materialen voor hun kleding gebruikt worden en waarom biokatoen niet méér gebruikt wordt“, zei hij tegen Het Nieuwsblad.

[Bron: Boekblad - Villakakelbont]

Lees ook:Beware of Harry Potter malware!
Lees ook:De draden van Marbellus – Marc de Bel
Lees ook:Het grote Boeboeksgroeiboek – Marc de Bel & Anneriek van Heugten
Lees ook:Nelle, Blankgoud – Marc de Bel
Lees ook:De oma van de oma van mijn oma – Marc ter Horst

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>