Het grote boek van Haas, een veelzijdig voorleesboek

Het grote boek van haasHet grote boek van Haas is een ontzettend veelzijdig voorleesboek. Er staan niet alleen leuke leerzame korte verhaaltjes in over Haas, Egel, Kip en Uil om ’s avonds uit voor te lezen. Het is ook nog eens een echt knutsel-, puzzel- en doe-boek. Zo raakt Haas verdwaalt in het doolhof van Mol als hij bij hem komt eten. Kinderen kunnen Haas helpen de weg naar boven te wijzen.
Daarnaast staat er een aantal onwijs leuke (stok)poppenkastverhalen in die je kunt uitspelen. Daarbij geeft Annemarie Bon tips om zelf (stok)poppen te maken, en hoe je een hele mooie poppenkast maakt met gordijntjes en achtergrond en al. Ook staat Haas’ overheerlijke recept van worteljestaart erin zodat je zelf of met je kind deze heerlijke taart kunt bakken. Als dat nog niet alles is, vertelt Annemarie Bon ook nog eens hoe je net als Haas ‘een saai feest van niks’ kunt geven. Haas heeft namelijk al zijn vrienden uitgenodigd om een dierenfeest te geven en in Het grote boek van Haas staan tips en ideeën om net zo’n feest te maken. Zo kun je een mooi brilmaskertje maken van een oude zonnebril, wat chenilledraad en veren, zodat het een echte vogelbril wordt. Achterin staat nog een leuk spel als voor degene die van rijmen houdt. Er staan twee zinnetjes, en het tweede zinnetje moet je afmaken zodat het op de eerste zin rijmt. Het boek sluit af met een heel mooi verhaal over Valentijnsdag. Iedereen is namelijk stiekem verliefd op Kip. Voor wie zal zij kiezen?
Het grote boek van Haas is echt een leuk en veelzijdig voorleesboek met vrolijke, lieve illustraties van Gertie Jaquet.

[isbn]9789044326666[/isbn]