Wolfling op de vlucht!

Allereerst wil ik zeggen dat het omslag alleen al je aandacht trekt; in het midden een hologram portret van de wolfling Woody dat van een jongen verandert in een wolf als je het plaatje beweegt.

Plot
Het verhaal gaat over Nat Carver, een jongen die een vreemde, vieze hond van een boerderij mee naar huis neemt. De hond woody blijkt echter een wolfling te zijn, een ontsnapt experiment van een geheime onderzoeksinstelling die nu op de vlucht is. In het begin is het verhaal grappig, maar al snel wordt duidelijk dat het toch allemaal wat serieuzer is dan op het eerste gezicht lijkt. Wanneer Nat een naakte jongen naast ijn bed vindt, begint de spanning voelbaar te worden. Het blijkt dat er heel veel mensen naar de ontsnapte wolfling Woody opzoek zijn en dat er ook nog eens een groep slechte weerwolfen achter hem aan zit.

Actie en geweld
Er zit veel actie in het verhaal, wat maakt dat je het boek niet zomaar neerlegt, maar dit echt achter elkaar wil doorlezen. Er komt toch wel wat geweld in voor, zoals die kogels die in het rond vliegen. Het is daarom niet een verhaal voor de jongere kinderen,  maar voor kinderen vanaf 10 jaar kan dit boek prima gelezen worden. Lezers kunnen zich gemakkelijk met Nat Carver identificeren, de spanning is lekker, het plot is goed uitgewerkt en het eind wordt netjes afgerond.

Kritiekpuntje, maar zeker de moeite waard.
Een klein kritiekpuntje is dat het eind wel iets minder snel mocht gaan, hier leek het erop dat de auteur zo snel mogelijk er een eind aan wilde breien. Maar dat is ook alles wat ik kon bedenken. Het verhaal is zeker de moeite waard, de schrijfstijl is ook lekker vlot, en het is een nieuwe insteek in het bovennatuurlijke thema. Wolfling van Di Toft is absoluut een aanrader!

[isbn]9789044326963[/isbn]