Prachtig glinsterprentenboek over de mooiste vis van de zee

De mooiste vis van de zeeRegenboog is de mooiste vis van de zee, die samen met de andere glinstervissen elke dag dezelfde rondjes in de zee zwemmen. Op een dag willen Regenboog en Vinnie weten hoe diep de zee is en gaan op onderzoek. Ze durven over de steile wand te kijken, maar Octupus waarschuwt hen. Regenboog en Vinnie luisteren naar zijn wijze raad, alleen op een dag verliest Regenboog zijn laatste glinsterschub, die in de diepte verdwijnt. Regenboog gaat zijn glinsterschub achterna, beleeft spannende avonturen in de diepte en vindt met behulp van de andere zeedieren die op de bodem wonen zijn glinsterschub terug.

De mooiste vis van de zee zoekt zijn glinsterschub geschreven door Marcus Pfister is een prachtig verhaal over Regenboog die terugvindt wat hij is kwijtgeraakt. Regenboog leert dat nieuwsgierigheid soms gevolgen heeft, maar door risico’s te nemen kun je nieuwe vrienden ontmoeten die je helpen en terugvinden wat je bent kwijtgeraakt. Het verhaal is simpel en begrijpbaar geschreven voor de doelgroep. Thema’s in dit verhaal zijn vriendschap, avontuur en zoektocht; goede thema’s om tijdens het lezen te bespreken. De illustraties hebben heldere kleuren en zijn werkelijk schitterend en met echt zilverkleurig glinsterfolie. Het boek heeft een rechthoekig formaat en stevige bladzijden. Een mooi glinsterprentenboek voor kinderen vanaf twee jaar.

De mooiste vis van de zee zoekt zijn glinsterschub
Marcus Pfister