Recensie: Baby Konijn (Vingerpopboek)

DSCN1439Er zijn maar weinig kinderboekjes voor peuters waar je deze allerkleinsten daadwerkelijk mee kunt enthousiasmeren. Vaak is hun aandacht al snel afgeleid, maar met de Vingerpopboekjes van ImageBooks zul je meer succes boeken!

ImageBooks heeft in het verleden al eerder klassieke vingerpopboekjes uitgebracht, maar ze zijn nu weer verkrijgbaar met een geheel nieuw artwork en in een luxere uitvoering. Als je één van de boekjes in handen krijgt ben je meteen verkocht, want wat zijn ze schattig! Zo ook Baby Konijn, een vingerpopboekje over een lief konijntje. Je voelt meteen dat het kartonnen boekje fijn is voor peuters om vast te pakken, omdat het ronde hoeken heeft. Het vingerpopje in het boekje is bovendien gemaakt van superzachte stof.

DSCN1440

Interactief voorlezen kun je natuurlijk het beste met zo’n boekje! Door je vinger te bewegen lijkt het immers net of het schattige konijn tot leven komt. Peuters zullen dit fantastisch vinden en nog meer mee kunnen leven met het verhaal. In Baby Konijn wordt op elke bladzijde een probleem van het konijn opgelost. Heeft het konijn honger? Dan gaat hij eten en ‘knabbelt hij lekker aan gras en takjes’. Het konijntje zit lekker in het gras tussen de struiken, takjes en blaadjes. Als je vervolgens de bladzijde omslaat, gaat de kop van het konijntje door het gat en is hij ook weer op de volgende bladzijde te zien.

Op de volgende pagina heeft het konijntje dorst. Daarom gaat Baby Konijn likken aan de dauw van een blad. Je ziet het konijn naast een bos bladeren staan waar druppels aan hangen. Ondertussen zou je meer dingen kunnen aanwijzen die op de pagina te zien zijn, zoals de rode en de roze paddenstoel aan de linkerkant van de pagina. Vervolgens komt er een dier bij: een prachtige blauwe vogel! Wat doet Baby Konijn als hij een vriendje ziet? Dan gaat hij geluid maken om hallo te zeggen: Hij ‘roffelt met zijn poten’.DSCN1442

Daarna is het konijntje natuurlijk een beetje moe… Het is dus tijd voor een dutje in zijn holletje! Maar wanneer Baby Konijn een dutje doet, kun je kijken naar de slak en het lieveheersbeestje die ook op de pagina voorkomen. Daarna zien we ook de broertjes en zusjes van het konijn, waar hij alle lekkernijen die hij vindt mee deelt. Bijvoorbeeld de rode besjes die je in de struik ziet hangen. En is het konijn blij, dan springt hij hoog in de lucht. ‘Goed gedaan, Baby Konijn!’ Kortom, Baby Konijn is overduidelijk een boekje waar je vrolijk van wordt en waar je samen met je (klein)kind(eren) van zult genieten. En naast Baby Konijn is er Baby Beer, Baby Tijger en Baby Olifant!

Baby Vingerpopboekjes Dieren

Titel: Baby Konijn
Uitgeverij: ImageBooks